Κυριακή 24 Μαρτίου 2013

Ένα παλιό φουστάνι και μία ιστορία


Ένα παλιό φουστάνι ,πολύ παλιό , βρέθηκε   πριν από τρία σχεδόν χρόνια να μου ανήκει ολοκληρωτικά  ! Ήταν της πρώτης ξαδέρφης της γιαγιάς μου , το οποίο ανήκε στη μητέρα της !
Όταν ρώτησα τη μητέρα μου τι απέγινε εκείνο το παλιό φουστάνι, με πληροφόρησε ότι το έχει η γιαγιά Θεολογία !  Ζει  ,ετών 98 , μπορεί και παραπάνω ! Της είπα να το ζητήσει , ότι εφόσον δεν είχε εγγόνια η δισέγγονα, να μου το δώσει . Η γιαγιά Θεολογία , συγκινημένη το ξέθαψε από ένα παλιό σεντούκι  στο υπόγειο και δίνοντας την ευχή της στη μητέρα μου , μου το χάρισε !
Αποφασίσαμε με τη μητέρα μου , να το φροντίσουμε και να συμπληρώσουμε την υπόλοιπη παραδοσιακή φορεσιά !
Ιδού το αποτέλεσμα ! 


  Το γιλέκο στα μέτρα μου , με καινούργιο ύφασμα ραμμένο από τη μητέρα μου . Τη μία πλευρά 
την κέντησα με τα χεράκια μου , μετά το βαρέθηκα και  αποτελείωσε τη δεξιά πλευρά η μητέρα μου .
                          Το χρώμα του φορέματος είναι βαθύ μπλέ με χρυσές ρίγες και σχέδια .
                                              Τα τελειώματα χρώματος μαύρου !
               Εδώ η μητέρα μου , μου δείχνει πώς οι κόπιτσες είναι οι αυθεντικές και                      
                                          σκουριασμένες .                      
Η ποδιά , έργο της μητέρας μου ,και αυτό  !!    ραμμένη στα μέτρα μου.
Το κέντημα είναι στη μηχανή , δεν έβλεπε τόσο καλά ώστε να κάνει το σχέδιο ,
το οποίο είναι παραδοσιακό !
 Στην παρακάτω φωτογραφία ,  τρίτη από αριστερά  προς τα δεξιά ,το φοράει η γιαγιά μου , στη μέση η μαμά μου  και στη τελευταία φωτογραφία ,τρίτη από αριστερά προς τα δεξιά το φοράω εγώ !                                                    Φορέθηκε από τρεις γενιές !
Όταν έκανα την ανάρτηση παρατήρησα ότι στη νεότερη φωτογραφία στέκομαι  στη ίδια θέση με τις φίλες μου όπως στάθηκε και η γιαγιά μου με τις  δικές της , με διαφορά 70 χρόνων !
Τα "χρυσά " χέρια της μητέρας μου ,που έραψαν , έπλεξαν ,κέντησαν , έσκαψαν και δούλεψαν τη γη και αντέχουν ακόμα να μαγειρεύουν , να κάνουν γλυκά και να προσπαθούν να κρατήσουν και να μεταλαμπαδεύσουν  σε εμάς και στα εγγόνια την αγάπη για τον τόπο και την παράδοση !
                         
                                     Εύχομαι σε όλους για την αυριανή διπλή γιορτή 
                                               Χρόνια Πολλά !!


29 σχόλια:

  1. Απιστευτο!
    Μπραβο κ στις δυο σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι όμορφο,μπράβο που το ξανδιορθώσατε ,δεν πρέπει να χάνονται τέτοια ρούχα κειμήλια ,ποσο ωραίες λεπτομέρεις εχει,χρόνια πολλά για αύριο Όλυμπία μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θησαυρός..δεν έχω τίποτε περισσότερο να πω..Με συγκίνηση βλέπω τη ποδιά της μητέρας σου και τις φωτογραφίες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Your traditional outfit is lovely, Olympia--I love the embroidery work that you did! Beautiful!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όπως το είπε και η "Αχτίδα" αυτή η φορεσιά είναι Θησαυρός!!!!!+ Φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πραγματικός θησαυρός στα χέρια σου, Ολυμπία μου! Μπράβο σας για την συντήρησή του!
    Χρόνια πολλά για αύριο !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέροχο ποστ Ολυμπία! Να το φυλάς το φόρεμα να πάει και στην τετάρτη και στην πέμπτη γενιά!

    Χρόνια πολλά για αυριο

    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΤΟ ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕΣ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑ ΜΟΥ!!!!
    ΠΟΛΥΤΙΜΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ!!!!
    ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ!!!!
    ΦΙΛΑΚΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κα τα πλη κτι κό!!! Μπράβο και στη χρυσοχέρα μαμά και στην κόρη που τ αγαπάει και τα συντηρεί. Να είστε καλά,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πάρα πολύ όμορφο και δυσεύρετο . Τόσα χρόνια να διατηρηθεί φόρεμα ? Αλλά και η μα μά ακόμα προσπαθεί να κρατήσει τις μνήμες της .
    Καλή συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Happy Birthday, dearest Olympia! Your birthday is just three days after mine! Your antique traditional dress and vest are beautiful! How nice that you have it now and can wear it, I hope you put a good photo of you wearing it on your blog. I would love to see it on you.
    Have a wonderful birthday!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εχεις πολλά και πολύτιμα πράγματα με την ιστορία τους <Κάνεις πάντα ότι καλύτερο για την συντήρηση και τη διατήρηση τους Αξίξεις ενα μπράβο μέσα από την καρδιά μου Υπέροχο το παλιό ρούχο και πολύ ΄κατατοπιστική η όμορφη ανάρτησή σου!!!Φιλάκια πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η καλύτερη κληρονομιά που θα μπορούσαν να σου αφήσουν οι γιαγιάδες σου. Και εσύ με χαρά βλέπω ότι την διατήρησες και θα την αφήσεις με την σειρά σου στις επόμενες γενιές. Ετσι για να μην χάνεται η παράδοση.
    καλημέρα και ΄Χρόνια Πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καταπληκτικό!
    Μπράβο για τη διάσωσή του! :))
    Την καλημέρα μου και χρόνια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Olimpia, Happy birthday!
    I hope to see the photo of you wearing in such beautiful old clothes! I love the skirt design!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλημέρα Ολυμπία!Χρόνια πολλά!!Πραγματικός θυσαυρός τό φόρεμα!!Καί μπράβο σέ εσένα καί τήν μητέρα σου πού τό διατηρήσατε τόσο όμορφα!Καλή εβδομάδα!!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Θησαυρός πραγματικός και ανεκτίμητος !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Dear Olympia,
    This dress looks very Greek to me, so I started to smile. It's been worn through three generations, Wow! Your mother had so many talents. She made candy too? My mom sewed also, and made all my clothes growing up including my wedding dress.

    I wanted to thank you for your comment about how you came up with your blog name. I know you like old things and treasured things, and I do as well. We talk with our dear friends every day, and it's nice to know what their blog name means to them. Thank you for sharing.

    Have a wonderful week,
    ~Sheri at Red Rose Alley

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Dear olympia, this is just wonderful... to be able to even just touch a costume which has been in the family through three generations. Look after it and treasure it, Olympia. It's very special!

    I love the old photos, Olympia! How wonderful!

    Buona serata!

    ANNA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. μπραβο σας που ενδιαφερθηκατε και φτιαξατε ολοκληρη την στολη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πραγματικός θησαυρός!! Καλή εβδομάδα να έχεις Ολυμπία μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Συγκινητικό..Από γενιά σε γενιά..μου άρεσε πολύ εκεί στη φωτο , στέκεστε στην ίδια θέση με τη γιαγιά με διαφορα 70χρόνων! Ωραίο το φουστάνι , ολοφάνερη η ομορφιά μιας άλλης εποχής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ΑΧ ΤΙ ΚΑΛΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ...........ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ "ΠΕΣΕΙ " ΣΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΧΕΡΙΑ............ΧΑΧΧΑΧΑ...........ΓΙΑΤΙ ΕΚΤΙΜΑΣ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΛΙΑ.......ΟΙ ΦΩΤΟ ΠΑΛΙ...........? ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΕΣ.............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Χαίρομαι πολύ που ήρθε στα χέρια σου κι έτσι καταφέραμε να το απολαύσουμε κι εμείς!!
    Πραγματικός θησαυρός!!!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Dear Olympia, the traditional dress is lovely and even moreso because it has been lovingly made and worn by three generations. I love the photos with 70 years difference and looking so similar. Such treasures. Wishing you a wonderful rest of the week. Tammy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Υπέροχο φόρεμα και ακόμα πιο υπέροχη και συγκινητική ανάρτηση!!!!!Χαίρομαι όταν βλέπω ανθρώπους που τιμούν τις παλιότερες γενιές, τις παραδόσεις, τους γονείς.Που με λίγα λόγια, έχουν αξίες!Όπως η στολή, έτσι κι εσύ είσαι ξεχωριστή!
    Γεια στα χέρια της μανούλας σου, που αναστήλωσε τη στολή!Φιλάκια πολλά!
    ΥΓ: Έχεις να παραλάβεις βραβείο, για κάνε μια βολτούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Είσαι πολύ τυχερή Ολυμπία μου που κληρονόμησες έναν τέτοιο Θησαυρό.Άξια τα χεράκια της μανούλας σου και τα δικά σου φυσικά που τον περιποιηθήκατε και μακάρι να περάσει και σε επόμενη γενιά και να εκτιμηθεί όπως του πρέπει. Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή